Utolsó kommentek

  • buci.: óóó iggen! (2010.01.17. 13:05) 2023. 01. 19.
  • Naftar: @Strigi: akkor én az átlagos tulajdonságaimmal tűnök ki a tömegből? Vagy nem értem. Egyébként jó l... (2009.09.17. 21:22) Erőlelátó
  • buci.: (amúgy én is mindig azt gondolom hogy most vagiznak itt a pirosban átmenéssel) (2009.09.17. 19:02) Erőlelátó
  • buci.: hát hova, strigi? (2009.09.17. 19:01) Erőlelátó
  • Strigi (törölt): Ez jó elindulás, csak juss el a gondolatmenettel kicsit tovább... Mondjuk oda, hogy amiben szerint... (2009.09.16. 17:09) Erőlelátó
  • Utolsó 20

Címkék

bejelentés (11) bemutató (11) blog (20) dammit! (67) egyperces (69) fear (6) gondolkodtató (57) idiot (60) kellemetlen (46) kérdés (51) link/embed (39) megfigyelés (71) meglepetés (13) mylife (65) ötlet (43) pillanat (15) rinya (54) semmi (23) spontán (79) teoréma (11) válasz (15) vicces (33) zene (23) Mutasd a címkéket!

Most akkor mi legyen?

2009.01.30. 19:09 :: Naftar

Mostanában meglepő gyakorisággal jut eszembe a jövőm. Pontosabban a válasz a "Milyen leszek a jövőben?" kérdésre. A legjobb esetben egy sikeres és gazdag építészmérnök (és igen, a BME-n kívánok továbbtanulni) leszek, feleségem és gyerekeim lennének, akiket a szerintem legjobb módon nevelné(n)k. Ez nem egy álom, ez egy cél.

Viszont a mai nap folyamán felvetődött bennem a két legfontosabb kérdés:

  1. Képes vagyok-e eljutni oda?
  2. Egyáltalán el akarok-e jutni oda?

Szinte biztos vagyok benne, hogy ha egy kicsit megerőltetem magamat, és naponta legalább egy órát tanulok, nevetve ott találom magamat. Meg persze az is kell hozzá, hogy oda akarjak jutni. A mostani magyar viszonyokhoz képest nem lenne rossz életem, vitathatatlan.
De vajon ilyen szeretnék-e lenni? Bizonyos pillanataimban úgy érzem, igen. Ilyenkor általában a barátaimmal vagyok, és valóban jól érzem magam velük. De olyanok közben, mint a mai versleírás (ami minden bizonnyal elégtelen lesz, de azért még kedden felelek az összesített hármasért) gyakran belegondolok, hogy lehet, hogy én ezt nem szeretném. Amikor látom a szünetben a sok osztálytársamat tanulni (ne tessék félreérteni, néha azért én is szoktam) miközben én nyugodtan zenét hallgatok, akkor nem tudom eldönteni, hogy nekik vagy nekem jobb - lesz jobb. Én akkor nagyon jól elvagyok, már a kapott rossz jegyeken sem szokásom bánkódni. De ha így folytatom, mi lesz egy-két év múlva? Valószínűleg a legrosszabb tanulók között leszek, rossz lesz az érettségim, kevés pontom lesz, nem leszek BME-s, nem diplomázok építészmérnökként, nem leszek gazdag és nem lesz ilyen - a mai szar társadalom megítélése alapján - ideális életem.

Egyébként érdekes ez a szó: tanuló. Ha csak magát a szót vesszük akkor minden emberi lény tanuló, amennyiben igaz a 'Jó pap is holtig tanul' megállapítás. De ha csak a diákokra szűkítjük a kört és a tanulás szó alatt a tanítási napokra való készülést értjük, akkor én két éve nem vagyok tanuló.

A második esetben (a nemtanulós eset) minden bizonnyal rossz életem lenne, amit én nem szeretnék, és leugranék valahonnan magasból (szerintem ez a legkevésbé kellemetlen halál, sőt, talán még kellemesnek is mondható). Így hát marad a tanulás, amit szintén nem szeretnék, de azért öngyilkosságot nem követnék el. Mert ha már élni akarok, legyen jó életem, főleg ha "nevetve ott találom magam".

Ez most egy elhatározom-hogy-tanulni-fogok volt, ami valószínűleg két hétig fog tartani. Ha tovább bírom, megajándékozom magam valami tárggyal, de még fogalmam sincs, hogy mivel, ugyanis jelenleg nincs pénzem. És előreláthatólag nyárig nem is lesz (szomorúszmájli).

10 komment

Címkék: kérdés megfigyelés válasz rinya kellemetlen mylife gondolkodtató dammit!

A bejegyzés trackback címe:

https://naftar.blog.hu/api/trackback/id/tr14912936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hűtő?! 2009.02.19. 19:58:22

én nem érzem, hogy aggódnod kéne, hiszen hihetetlenül okosnak tartalak, és az ilyen okos emberek maradnak állva az élet nehéz buktatói után is. Nem azok, akik nyelik a könyvet, és életképtelenné tanulják magukat. Tanulj azt ami jól esik, akkor amikor fogékonynak érzed magad rá, és így a legkönnyebb módon zsebelhetsz be jó jegyeket. stresszelni semmiképpen sem, főleg nem öngyilkosságot elkövetni ilyen szeleburdi bolondériák miatt, mint a tanulás az iskolában, nem szabad. ( nekem fontos a tanulás, de az iskolait nem veszem túlzottan a szívemre ) Szerintem.

Naftar · http://naftar.blog.hu 2009.02.19. 20:31:30

Köszönöm a bókot :), de az 'okos' szó jelentése sajnos szubjektív. És az érettségi egy nagyon csúnya buktató, amin egyszerű logikával nem jutok túl, ha semmit nem tudok. Márpedig nekem az iskolai tananyag tanulása nem esik jól.
Az öngyilkosságot pedig az anyagi szempontból elviselhetetlen életkörülményekből következő feladásra értettem, ami a nemtanulás következménye lehet.

Naftar · http://naftar.blog.hu 2009.02.19. 20:32:58

Majd' el elfelejtettem, hogy van egy igencsak hátráltató tulajdonságom: nagyon lusta vagyok. ( :D vagy :( )

buci. · http://bucii.blog.hu 2009.02.19. 20:34:37

én is én is!
mármint lusta

hűtő?! 2009.02.19. 20:39:59

igen szubjektív, de én mondom! :D
hát ahogy gondolod, de légyszi' ne tanuld életképtelenné magad.
buci te meg .. te meg.

Naftar · http://naftar.blog.hu 2009.02.19. 20:48:37

@hűtő?!: Ja, ha te mondod... :D És ne aggódj, nagyobb az esélye, hogy egy nap alatt tízszer belémcsap a villám, minthogy ilyen történjen velem. :)

@buci.: Nem annak örülök, hogy lusta vagy (mert én abban mégis mi örömömet lelném?), hanem annak, hogy nem vagyok egyedül (vagyis a bátyámmal egyedül [de akkor már ketten vagyunk, vagyis egyikünk sincs egyedül]). :)

buci. · http://bucii.blog.hu 2009.02.19. 21:01:30

egy percig sem gondoltam hogy örülsz a nyomoromnak.:D
én meg.

buci. · http://bucii.blog.hu 2009.02.21. 08:34:04

tanulás(--> jövő?) szempontjából mindenképp.

Naftar · http://naftar.blog.hu 2009.02.21. 08:56:04

Hát sajnos igen, rohadjon meg!
süti beállítások módosítása