Utolsó kommentek

  • buci.: óóó iggen! (2010.01.17. 13:05) 2023. 01. 19.
  • Naftar: @Strigi: akkor én az átlagos tulajdonságaimmal tűnök ki a tömegből? Vagy nem értem. Egyébként jó l... (2009.09.17. 21:22) Erőlelátó
  • buci.: (amúgy én is mindig azt gondolom hogy most vagiznak itt a pirosban átmenéssel) (2009.09.17. 19:02) Erőlelátó
  • buci.: hát hova, strigi? (2009.09.17. 19:01) Erőlelátó
  • Strigi (törölt): Ez jó elindulás, csak juss el a gondolatmenettel kicsit tovább... Mondjuk oda, hogy amiben szerint... (2009.09.16. 17:09) Erőlelátó
  • Utolsó 20

Címkék

bejelentés (11) bemutató (11) blog (20) dammit! (67) egyperces (69) fear (6) gondolkodtató (57) idiot (60) kellemetlen (46) kérdés (51) link/embed (39) megfigyelés (71) meglepetés (13) mylife (65) ötlet (43) pillanat (15) rinya (54) semmi (23) spontán (79) teoréma (11) válasz (15) vicces (33) zene (23) Mutasd a címkéket!

Google SketchUp 7

2009.04.03. 20:55 :: Naftar

A Google eredetileg egy weboldal volt, ahol bármire rá lehetett találni, ami megtalálható az Interneten. Mivel elég sokan látogatták, idővel megjelentek a hirdetések, a kis csapat pedig, akik ezt az egészet programozták és irányították lassan elkezdett gazdagodni. Eztán jött a fordulat: programokat kezdtek kiadni. Az egyre hosszabbodó sorból csak a Google Chrome-ot (ez ugye egy böngésző) emelném ki, amit már egy hónapja ki szeretnék próbálni, de még egyszer sem sikerült.

Valamint még említésre méltó kis programocska a Google SketchUp 7. Ez egy pofonegyszerűen használható, ám mégis hatékony 3D modellező, és ráadásul inegyenes; legalábbis ez a verziója, ugyanis van belőle egy "Pro" szóval ellátott típus is - $495-ért már biztosan eleget tesz a nevének. Annak idején próbálkoztam az AutoCAD-del és a Blenderrel is, de nem nagyon jött össze. Namost, a SketchUp-hoz vannak hivatalos videók (de csak angolul, ha ez valakinek gondot jelent) is, ebből kettőt megnéztem, és már valamelyest tudtam mit kezdeni a programmal. Aztán még negyedóra szórakozás: nagyítás, négyzetrajzolás, közepébe kört, abba még egyet, kicsinyítés, külső körgyűrűből hasábhúzás, örülés - ennyi kell, és már szinte értesz is hozzá. Nagyszerű benne, hogy a nyolc nevezetes irányt minden síkon magától fölismeri és könnyen hozzá lehet igazítani a vonalakat. És hogy milyen síkok? Bármilyenek. Alapból három vektor van megadva, ami meghatároz egy 3D-s koordinátarendszert, de hozzá lehet adni végtelen számú ilyen vektor hármast, új síkokat meghatározva vele.
Egyelőre még nekem is csak egy széket, illetve egy kulcstartót (apropó, nem tudja valaki, hogyan van angolul ez a szó?) sikerült modelleznem vele, de még egy órát sem töltöttem vele.
Röviden szólva: nagyszerű program, megéri.

Egyébként arra gondoltam, hogy rendelek egy 2x2x2-es méretű Rubik-kockát, az egyik sarkát átfúrom, és lőn világosság, készen van egy szórakoztató kulcstartó. Csak el ne hagyjam.

2 komment

Címkék: bemutató ötlet spontán megfigyelés meglepetés mylife link/embed

A bejegyzés trackback címe:

https://naftar.blog.hu/api/trackback/id/tr581044715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Strigi (törölt) 2009.04.04. 14:47:02

Nekem a Blender bejött, így nem keresgéltem tovább, nem próbáltam a SketchUp-ot sem, de ezek után lehet, hogy szabadidőmben rápillantok.

Mellesleg, a kulcstartóra az angol azt mondja, 'key-ring'.

Naftar · http://naftar.blog.hu 2009.04.05. 09:08:37

Á, köszönöm szépen, sehol sem találtam meg a szót!
Mások azt mondják, hogy a SketchUp egyszerűbb, mint a Blender, ez viszont nem feltétlenül jelenti azt, hogy rosszabb.
süti beállítások módosítása